Forside E-handel Mange danske virksomheder bruger dashboards med data i realtid

Mange danske virksomheder bruger dashboards med data i realtid

12
0

Der er rigtig mange virksomheder, der vælger at gøre brug af dashboards, der viser data i realtid. Som regel bliver disse dashboards vist frem på store skærme på kontoret.

Det er naturligvis ikke uden grund, at der er mange virksomheder, der vælger at gøre dette. Derimod skyldes det, at der faktisk er talrige fordele forbundet med at gøre det.

Driver du selv en virksomhed, er det derfor også noget, der er værd at gøre. Du kan nemlig vide dig sikker på, at det er noget, der vil gøre godt for både dig og dine ansatte.

Er med til at booste motivationen

Der er op til flere gode grunde til, hvorfor virksomheder benytter sig af disse dashboards. Det handler dog i høj grad om, at det kan være med til at booste motivationen.

Hvis man hele tiden kan følge med i, hvordan det går, vil det nemlig virke motiverende. Derfor er det også særligt populært at bruge disse dashboards i salgsafdelinger mv.

Har du selv gjort dig tanker om, hvordan du kan øge motivationen hos dine ansatte, skal der derfor ikke være nogen tvivl om, at det er værd at overveje dashboards med live-data.

Mist aldrig overblikket

Det er bestemt også værd at nævne, at det medfører, at du får lettere ved at holde overblik over din forretning. Og det samme gør sig naturligvis gældende for dine ansatte.

Hvis du ofte føler, at du har svært ved at holde overblik over, hvorvidt det går, som det skal, er et dashboard en god idé. Dermed er du sikker på, at du aldrig kommer til at miste overblikket.

I denne forbindelse bør det nævnes, at det ikke er et krav, at dine ansatte også kan følge med. Det kan sagtens være et dashboard, som kun du har adgang til, så du kan få et godt overblik.

Giver mulighed for gamification

Disse dashboards bruges ofte også i virksomheder, der forsøger sig med gamification. Dermed kan de involverede hele tiden holde øje med den eller de konkurrencer, der kører.

Hvad der menes med dette er, at mange f.eks. opsætter deres dashboards, så deres sælger kan holde øje med, hvem der har solgt mest.

Det er ikke alle, der mener, at det tilfører noget positivt, at man på denne måde spiller de ansatte ud mod hinanden, men faktum er, at der er rigtig mange virksomheder, der har god succes med at gøre det.

EFTERLAD ET SVAR

Indtast venligst din kommentar!
Indtast venligst dit navn her